Przedszkole Miejskie nr 15 w Kutnie

Tego się uczymy

  • Założenia dydaktyczno-wychowawcze na marzec 2019 r.

  •  Tematyka:

  • 1. Idziemy do fryzjera.
    2. Szukamy wiosny.
    3. Przyroda wiosną.
    4. Wiosenny ogródek.

  • Zadania do realizacji:

  • - rozpoznaje i nazywa podstawowe przedmioty, którymi fryzjer posługuje się w swojej pracy,
    - wskazuje zmiany jakie zachodzą w przyrodzie wiosną,
    - nazywa i rozpoznaje wiosenne kwiaty: krokus, tulipan,
    - wie jakie prace wykonujemy wiosną w ogródku,
    - opisuje wygląd niektórych ptaków powracających wiosną do kraju, np. bocian, jaskółka, dudek,
    - przelicza i segreguje elementy.

  • Wiersz do nauki:

  • Wietrzyk cieplutki wieje,
    Słoneczko w górze jaśnieje,
    Słychać na niebie skowronka
    I klekot boćków na łąkach.
    Lecz czasem niebo się chmurzy,
    W oddali słychać grzmot burzy.
    Pogoda nam się przeplata:
    Jest trochę z zimy i trochę z lata!

    Język angielski:

    Fish – ryba
    Bird – ptak
    Frog – żaba
    Water – woda
    Tree – drzewo
    Grass – trawa
  • Piosenka:

  • The Animal Flash!
  • A fish, a fish, a fish! Glub, glub, glub!
    Water, water, water! Glub, glub, glub!
    A bird, a bird, a bird! Tweet, tweet, tweet!
    A tree, a tree, a tree! Tweet, tweet, tweet!
    A frog, a frog, a frog! Croak, croak, croak!
    Grass, grass, grass! Croak, croak, croak!
    What is that?
    Quiet, hush!
    What is that?
    Glub, glub, glub!
    What is that?
    A fish, a fish, a fish.
    Quiet, hush!
    What is that?
    Tweet, tweet, tweet!
    What is that?
    A bird, a bird, a bird!
    Quiet, hush!
    What is that?
    Croak, croak, croak!
    What is that?
    A frog, a frog, a frog!