Przedszkole Miejskie nr 15 w Kutnie

Tego się uczymy

Założenia dydaktyczno-wychowawcze na marzec 2019 r.

  • Tematyka kompleksowa

    1. Zielony kącik w przedszkolu.
    2. Pani kucharka.
    3. Znamy różne sklepy.
    4. Przedwiośnie.

  • Cele (dziecko):

    - zauważa zmiany występujące w przyrodzie związane z daną porą roku,
    - rozpoznaje zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla danej pory roku: świeci słońce, pada deszcz, wieje wiatr,
    - obserwuje wzrost roślin w kąciku przyrody, np. szczypiorku z cebuli,
    - uczy się skupiać słuchowo na różnych rodzajach dźwięku, w tym na dźwiękach mowy ludzkiej podczas słuchania czytanych tekstów, np. rymowanek, krótkich opowiadań wspartych obrazkami,
    - obserwuje przyrodę podczas wycieczek do parku, lasu i wyjść do ogrodu,
    - poznaje zawód ekspedientki, kucharki,
    - dostrzega zmiany w przyrodzie związane z określoną porą roku: wiosna – zieleni się otoczenie,
    - uczy się płynnego wypowiadania się na podstawie ilustracji, historyjek obrazkowych, tekstów,
    - poznaje podstawowe czynniki niezbędne do wzrostu roślin: woda, powietrze, gleba, słońce,
    - naśladuje i stara się wykonywać różne formy ruchu w zabawach rytmicznych i tanecznych: bieg, marsz, podskoki, będące ilustracją do melodii lub treści piosenki,
    - stara się reagować właściwie na ustalone sygnały dźwiękowe i polecenia: ustawia się w kręgu, w rzędzie, w szeregu, wykonuje proste ruchy taneczne (klaskanie, tupanie, obroty),
    - doświadcza różnych rodzajów dźwięku i próbuje je różnicować: odgłosy sprzętów, natury, ulicy, brzmienie instrumentów,
    - rozpoznaje i próbuje odtwarzać ruchem, gestem i śpiewem melodię i rytm piosenki,
    - uczy się tworzyć różne kompozycje z gotowych elementów i różnych materiałów, np. podartych papierów,
    - poznaje różne narzędzia i przybory plastyczne, ich przeznaczenie, bezpieczne i higieniczne używanie, właściwe trzymanie,
    - poznaje podstawowe barwy, próbuje bawić się barwami,
    - porządkuje i tworzy zbiory (przedmiotów, obiektów, figur) według określonej jednej lub dwóch cech, np. wielkości, koloru, kształtu: podejmuje próby określania cech wspólnych zgrupowanych przedmiotów,
    - uczy się stosować pojęcia: ciężki i lekki,
    - liczy w zakresie dostępnym dla siebie,
    - uczy się rozpoznawać i nazywać figury geometryczne: trójkąt, kwadrat, prostokąt,
    - próbuje stosować pojęcia określające położenie przedmiotów i kierunków w przestrzeni.

  • Wierszyk: „W marcu” I. Suchorzewska

  • „Raz śnieg pada, a raz deszczyk,
    Na jeziorze już lód trzeszczy.
    Błękit nieba lśni w kałuży,
    Bałwan w słońcu oczy mruży.
    Koniec zimy – przerwa, dzwonek.
    To nie dzwonek – to skowronek.”

  • Język angielski: "The sun".

  •